Klachtenregeling Verloskundigenpraktijk De Heuvelrug
Verloskundigenpraktijk De Heuvelrug doet haar uiterste best om jou tijdens je zwangerschap, bevalling en kraambed zo vakkundig mogelijk te ondersteunen. Ondanks al onze professionaliteit en goede zorgen kan het toch voorkomen dat je ontevreden bent, met twijfels zit of vragen hebt. Blijf daar niet mee rondlopen, maar praat met ons. Doe dit het liefst zo snel mogelijk. Wij zullen er alles aan doen om je te helpen.
Maak een aparte afspraak met ons, zodat we rustig de tijd hebben om te praten. Vind je het moeilijk om alleen te komen? Neem gerust een vertrouwd persoon mee.
Klachten en klachtenfunctionaris
Misschien vind je het fijner om je klacht eerst met een onafhankelijk persoon te bespreken, die jou ook kan adviseren en uitleggen wat je rechten zijn. Voor dergelijke situaties is er een klachtenvoorziening. Dit houdt in dat je met jouw klacht terecht kunt bij een klachtenfunctionaris. Dit is een onpartijdige persoon die jou ter zijde kan staan bij het vinden van een oplossing en met wie je kunt bespreken waarover je niet tevreden bent. Een klachtenfunctionaris speelt een bemiddelende rol en kan je daarnaast helpen bij het opstellen van een brief met een uiteenzetting van je klacht of je voorbereiden om een gesprek met ons te voeren. Alles wat jij met de functionaris bespreekt, blijft strikt geheim.
Waar vind je een klachtenbemiddelaar?
Via de website klachtverloskunde.nl kun je contact opnemen met een van de klachtenmedewerkers. Wij proberen samen met deze persoon jouw klacht snel af te handelen. Meestal duurt dit 6 weken. Je ontvangt hierover automatisch bericht van ons.
Kom je er niet uit?
Kom je er samen met de verloskundige en de bemiddeling van de klachtenfunctionaris niet uit, leg dan je probleem voor aan de Geschilleninstantie Verloskunde. Deze onafhankelijke organisatie onderzoekt en beoordeelt of uw klacht terecht is. De uitspraak van de Geschilleninstantie Verloskunde hierover is bindend.